Blogg-coachning

Hej bloggen! :D
Trodde att det skulle vara så himla lätt detta med att blogga, men det är fan i mig svårt att hitta något smidigt sätt att börja ett inlägg på tex.
Har funderat på hur man ska slå sig fram bland konkurensen här i blogg-världen.
Eftersom det bara var två veckor sedan jag först upptäckte detta med att blogga så känner jag mig verkligen som en nybörjare. :P Så därför har jag skaffat mig en alldeleles egen blogg-coach, min kompis Sussi. Hon har bloggat ett bra tag och är grym, så varför inte vända sig till ett proffs på en gång..
Allt annat vore ju bara dumt.
Vi pratade lite om hur jag ska nischa min blogg så att den blir intressant att läsa. Eftersom jag är rätt nybilven singel så kom ett "sex and the city"-tema upp. Vore kul eftersom jag kommer från en liten by i norrlands inland och nu är singel i storstan :P
Men känner inte riktigt att det skulle kännas bekvämt att hänga ut mitt sexliv eller sånt på en blogg. Så vi ratade den idén.. Men ja, i har nog börjat komma fram till något bra.
Jag blev ju singel i somras och efter det har mitt liv förändrats så otroligt mycket! Så för att hitta mig själv och så att alla andra jag känner hinner med i svängarna så tänkte jag börja blogga. :P Mycket nöje!

Klockan är närmare halv två på natten och jag borde inte sitta uppe vid datorn nu utan sova. Ska jobba imorrn nämligen. Men jag börjar inte förän 14.30 så det ska nog vara lugnt.

Det har iaf varit en bra dag! Träffade min tremänning Hanna för andra gången i mitt liv. Vi tog en fika på stan och hade det hur trevligt som helst. Kände att detta var verkligen vad jag behövde! Träffa en ny människa som kommer som en frisk fläkt in i ens liv och ger en ny energi och nya tankar.
Har varit en lite tung start i höst med att flytta till en helt ny stad där man inte känner så många osv. Men det känns som att det håller på att vända nu. Har ju fått egen lägenhet från 1 januari och det går bra på jobbet och jag träffar nya trevliga människor hela tiden.


Godnatt, sov gott!
Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0